loading...

خبر سلامت

environment

بازدید : 254
11 زمان : 1399:2

وزیر بهداشت

وزير بهداشت، گفت: يك سري اشكالات به نظام سلامت ما وارد است كه تا اراده قوي در دولت و مجلس و...، وجود نداشته باشد، حل نمي شود.به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از وبدا، دكتر سيدحسن هاشمي در گفتگويي به مهم ترين رويدادهاي حوزه سلامت در سال ۹۶ پرداخت.

بازدید : 254
11 زمان : 1399:2

داروسازی

شركت‌هاي توليد كننده دارو در كشور، سال ۹۶ را به عنوان بحراني‌ترين سال به لحاظ مشكلات مالي عنوان مي كنند.به گزارش خبرنگار مهر، صنعت داروسازي كشور آن طور كه دست اندركاران اين حوزه عنوان مي كنند، در سال ۹۶ با مشكلات عديده مالي مواجه بود تا جايي كه شاهد گلايه ها و انتقادات صريح توليد كنندگان دارو از وضعيت موجود بوديم. بازار دارويي ايران از نظر ريالي بسيار اندك و حجم گردش مالي در اين بازار به شدت محدود است. در مقايسه اي بين بازار دارويي ايران و تركيه كه از نظر جمعيت و سطح فرهنگ دارويي و تعداد داروساز مشابه هستند، متوجه مي شويم كه از نظر اقلام دارويي اين دو بازار تقريبا مشابه اند ولي از نظر مالي شباهتي ندارند. يعني ميزان رقمي كه در بازار دارويي ايران در گردش است و قيمت گذاري كه صورت مي گيرد هيچ تشابهي وجود ندارد و بازار دارويي تركيه بيش از ۲ برابر بازار دارويي ايران است.

بازدید : 241
11 زمان : 1399:2

آلودگي هوا

۲۹۶ روز از سال ۹۶ گذشت و طي اين مدت هواي تهران ۷۷ روز آلوده بوده است. در مدت مشابه سال گذشته، اين عدد ۶۶ بوده و كيفيت هواي پايتخت نسبت به سال گذشته افت داشته است.

به گزارش خبرگزاري مهر، ليلا نظري سخنگوي شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين باره گفت: دوره‌هاي طولاني آلودگي هواي امسال موجب شده كيفيت هوا نسبت به سال گذشته كاهش داشته باشد. همچنين تردد وسايل نقليه آلاينده كه عامل ۸۵ درصد آلودگي هوا هستند نيز در معابر شهري بيشتر شده كه آمار افزايش توليد خودرو در كشور، اين نكته را تاييد مي كند. خودروهاي فرسوده، موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري و موتورسيكلت‌ها در اين زمينه جزو اصلي‌ترين منابع آلاينده تهران هستند.

بازدید : 246
11 زمان : 1399:2

سيدحسن هاشمي وزير بهداشت

وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي گفت: روساي دانشگاه هايي كه منتقدين اصلي ما بودند را به عنوان معاونين وزارتخانه منصوب كرده ايم.به گزارش خبرنگار مهر،حسن قاضي زاده هاشمي امروز با اشاره به روند تغييرات دانشگاه ها گفت: يك زماني دانشگاه هاي نسل اول تنها براي مدرك دادن ايجاد شده بودند بعد از آن دانشگاه هاي نسل دوم توليد مقاله مي كردند، كاري كه امروز ما مي كنيم و نشان مي دهد ۵۰ سال عقب هستيم. الان سعي ما بر اين است كه به دانشگاه هاي نسل سوم برسيم در حالي كه در دنيا دانشگاه هاي نسل چهارم هدف هستند.

بازدید : 512
11 زمان : 1399:2

كمبود آب در شهر سيركانزاهدان - «سيركان» شرقي‌ترين شهر ايران است و با وجود لوله‌كشي آب، به دليل بي‌تدبيري مسئولان سال‌ها است كه با مشكل كمبود آب دست و پنجه نرم مي كند.
خبرگزاري مهر، گروه استان‌ها - جواد قنبري: موضوع كم آبي و بي آبي در جهان و حتي در ايران موضوع جديدي نيست و سال ها است كه كمبود آب موجب بروز مشكلاتي در نقاط مختلف كشور شده است كه البته نياز به بررسي و تحقيق كارشناسي دارد.
اما در استان سيستان و بلوچستان شهري به نام «سيركان» وجود دارد كه با وجود اينكه لوله كشي آب هم دارد اما هميشه بي آب است و سال ها است كه مردم آن با مشكل كمبود آب آشاميدني مواجه هستند.
شهر «سيركان» به عنوان شرقي ترين شهر استان سيستان و بلوچستان و ايران و مركز بخش «بم پشت» در فاصله ۹۵ كيلومتري شهر سراوان قرار دارد اين شهر داراي جمعيتي ۳ هزار نفره است كه از سال ۸۰ تبديل به شهر شده است.
در سال هاي گذشته يك بند خاكي تحت عنوان «سد سيركان» وظيفه تامين آب اين شهر را برعهده داشته است اما از مهر ماه سال ۹۴ با توجه به خشك شدن آب پشت اين سد مشكلات مردم اين شهر چند برابر شده است.
مردم اين شهر با وجود لوله كشي آب در هر ۳ يا ۴ روز به لطف انتقال آب با تانكر فقط يك ساعت آب دارند آن هم اگر تانكرها به موقع برسند و آب در مخزن ها خالي شود.
حالا مردم اين شهر با وجود لوله كشي آب در هر ۳ يا ۴ روز به لطف انتقال آب با تانكر فقط يك ساعت آب دارند آن هم اگر تانكرها به موقع برسند و آب در مخزن ها خالي شود.
نكته عجيب تر با وجود اين همه مشكل بي تفاوتي مسئولان استان سيستان و بلوچستان به اين بحران است زيرا اين روزها اين موضوع در واقع به يك موضوع بحراني در اين منطقه تبديل شده است اما هيچ گونه اقدام عملي از سوي مسئولان انجام نمي شود.
اين روزها مردم اين منطقه در هر گوشه اي از شهر به دنبال جرعه اي آب مي گردند و كوچك و بزرگشان با ظرفي در دست در چاله ها و چاه هاي غيربهداشتي به دنبال آب هستند.
مردم اين منطقه آرزويشان اين است كه شايد باران ببارد تا بتوانند از آن مقداري را براي خود ذخيره كنند اما متاسفانه با توجه به اقليم خشك منطقه و همينطور نبودن سفره هاي آب زيرزميني راهي براي تامين آب وجود ندارد.
البته مردم اين شهر در حالي با اين شرايط دست و پنجه نرم مي كنند كه فاصله سد «ماشكيد» تا اين شهر فقط ۶۵ كيلومتر است و بر طبق گزارش وزارت نيرو سد «ماشكيد» جز سدهايي است كه تقريبا در وضعيت مطلوب آبگيري قرار دارد.

برچسب ها جهان , شهر , سيركان , كمبود آب ,
بازدید : 675
11 زمان : 1399:2

به گزارش آي تابناك؛ در آخرين به روز رساني نسخه مبتني بر مرورگر شبكه اجتماعي اينستاگرام، كاربران مي توانند تصاوير خود البته بدون امكان استفاده از فيلترهاي ويرايش عكس اينستاگرام، از طريق مرورگر بارگذاري كرده و با دوستان خود به اشتراك بگذارند. تا پيش از اين كاربران اين شبكه اجتماعي در صورت استفاده از آن از طريق مرورگر قادر به آپلود كردن و به اشتراك گذاري تصاوير نبودند و تنها مي توانستند تايم لاين، تصاوير به اشتراك گذاشته شده از طرف دوستان خود و مديريت حساب كاربري خود را از طريق مرورگر ببينند و انجام دهند.

بازدید : 628
11 زمان : 1399:2

ين روزها موضوع حمايت تسليحاتي و تداركاتي ايالات متحده از ارتش دموكراتيك سوريه (PYD) و يگان هاي مدافع خلق (PYG) در عمليات رقه و پس از آن، جنجال زيادي به پا كرده و مقامات آمريكا، ترك، سوري و كرد را به واكنش و پاسخ واداشته و هشدارهاي زيادي در مورد اين مسأله از سوي تركيه به آمريكايي ها داده شده است.

به گزارش «تابناك»، پنجشنبه هفته گذشته، وزارت دفاع تركيه اعلام كرد، پنتاگون به آنكارا اطمينان داده كه ليست تسليحات ارسالي براي يگان هاي كرد سوريه را به اين كشور اعلام كرده و مقدمات عودت اين تسليحات را پس از آزاد سازي شهر رقه در سوريه فراهم كند.

وزير دفاع ايالات متحده با ارسال نامه اي به فكري ايشيك، همتاي ترك خود ضمن تصريح اين مطلب اعلام كرد: سلاح هاي داده شده به نيروهاي كرد همچون «يگان هاي مدافع خلق» پس از پايان نبرد با داعش پس گرفته خواهد شد. وي همچنين به تركيه اطمينان داده كه ماهانه فهرستي از تسليحات ارسالي به يگان هاي مدافع خلق در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.

بازدید : 711
11 زمان : 1399:2

به دنبال پيروزي «حجت الاسلام حسن روحاني» در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و گمانه زني ها مبني بر حضور و عدم حضور برخي دولتمردان يازدهم در كابينه دوازدهم، سايت «تابناك» بر آن شد با بررسي برخي شاخص ها و معيارهايي كه توسط برخي تحليلگران و كارشناسان عرصه سياسي و مديريتي ارائه شده بود، وضعيت حضور «معصومه ابتكار» را در دولت آينده ارزيابي كند. اين روند در مورد ديگر اعضاي كابينه و دولتمردان ادامه خواهد داشت و آنها نيز مورد ارزيابي و تحليل قرار خواهند گرفت.

به گزارش «تابناك»؛ معصومه ابتكار، فرزند تقي ابتكار متولد 1339 در تهران به همراه پدر و مادر خود شش سال در شهرهاي فيلادلفيا و ايالت ماساچوست در آمريكا اقامت داشت. پدرش، تقي ابتكار، دومين رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران پس از انقلاب اسلامي، دانش‌آموخته دانشگاه پنسيلوانيا بود. او تحصيلاتش را در ايران در مدرسه بين‌المللي ايران زمين ادامه داد و در سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه پلي تكنيك در رشته مهندسي پتروشيمي شد. اما در سال ۶۰ تغيير رشته داد و ليسانس خود را از دانشگاه شهيد بهشتي در تكنولوژي پزشكي، فوق‌ليسانس و دكترا را در رشته ايمني‌شناسي (ايمونولوژي) از دانشگاه تربيت مدرس گرفت. بعداً عضو هيأت علمي همين دانشگاه شد.
معصومه ابتكار با مهندس سيد محمد هاشمي ازدواج كرده و حاصل ازدواجشان دو فرزند است. ابتكار از دانشجوياني بود كه در تسخير سفارت آمريكا در ايران مشاركت داشت و در سفارتخانه به «سيستر مري» يا «خواهر مري» معروف شد، او به دليل تسلط به زبان انگليسي به عنوان سخنگوي دانشجويان معرفي شد.

بازدید : 743
11 زمان : 1399:2

كلم بروكلي

تايج يك مطالعه نشان مي دهد ماده موجود در كلم بروكلي به كنترل بهتر قندخون در برخي افراد ديابتي كمك مي كند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دريافتند عصاره ماده اي موسوم به «سولفورافان» به بيماران چاق مبتلا به ديابت نوع۲ كمك مي كند تا ميزان قندخون بالا خود را كنترل نمايند.

بازدید : 701
11 زمان : 1399:2

پرستار

دبير شوراي عالي سازمان نظام پرستاري كشور، در ارتباط با ادعاي مديركل منابع انساني وزارت بهداشت كه موضوع پرداخت ۲۰ هزار تومان حق نوبت كاري پرستاران را تكذيب كرده بود، توضيحاتي ارائه داد.

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 258
  • بازدید سال : 889
  • بازدید کلی : 16726
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی